tirsdag 9. november 2010

Oppskrift på friske fine orkideer.............

Jeg følger opp fra i går............
Flere som lurte på hvordan det skal gjøres..........

Jeg har virkelig ikke grønne fingre og er litt "alergisk mot mold inne" he he....
Men min kjære svigemor har lært meg dette enkle trikset til fine blomstrende orkideer.......
Du velger deg ut 1 dag, jeg har valgt søndag.
Da setter du alle orkideene dine i kjøkkenvasken i pottene(også de som er avblomstret og står på vent en plass),
Så fyller du vann i pottene til over jorden/barken og lar de stå sånn ca. 1 time.
Etterpå lar du det renne godt av de, setter de tilbake i pottene og venter til neste søndag igjen........
orkideene trives også med gode lysforhold.
lykke til med fine blomster...........

Ha en super kveld allesammen..........

Veronika

1 kommentar:

gult hus i svingen sa...

wow, det må jeg si:) Takk for oppskriften på vellykkede orkideer:) Jeg har ikke gjort det på denne måten, for å si det sånn:) Mine hadde blomster kun ved innkjøp:) Gleder meg til å prøve dette:)

Takk igjen:) Klem fra Trine:)