fredag 2. mars 2012

Flere hermetikk bokser..........

Jeg er i gjenbruks hjørnet......... Annanas bokser, stearinlys stubber og nye veiker er det som skal til........... Smelt stearin stubbene i vannbad (en kasserolle m stubbene oppi- en større kasserolle med vann oppi) Klipp til veikene og knytt dem til feks. små grillspypinner..... Legg dem klar midt over boksene...... Hell den smeltede stearinen oppi boksene og juster veikene så de ligger fint i midten av boksen.... La stearinen stivne fint til i boksene..... KLipp til veiken....... Nå finner du frem litt fint papir, saks og godt papirlim....... Klipp til strimler av papir som passer til boksen, lim på og du har kjempefine lys bokser.... Fredags tips til dere i dag....... Ha en fortreffelig helg! Veronika

4 kommentarer:

Unknown sa...

Det har eg lyst te å prøva!
Kor har du kjøpt veikene?

Takke for hilsen forresten.
Merkelig i grunnen kor glad en kan bli for nåke gode ord :o)

Marit sa...

Kjempeflotte lys, og super måte å få brukt lysstumper :)
Ha en fin kveld, klem Marit :)

Fargevandring sa...

For et supert gjenbrukstips. Sikkert en morsom ting å lage sammen med barna også, med litt voksenhjelp selvsagt:-) Jeg ble også inspirert av skiltet du hadde hengt opp over lekekjøkkenet:-) Så gøy at jeg inspirer deg i klesveien..det er så mange fine symønster å finne ute på det store internettet...og mange gode sytips og stylingtips. Ha en fin søndag:-)

Unknown sa...

Må ta meg ein tur der eg då tenke eg :o)
Takk for tipset.